Go to section
| Alle nyheter

Lexus fortsetter å levere – kundenes desiderte favoritt for fjortende året på rad

Luksusbilmerket Lexus går for fjortende året på rad til topps i den prestisjetunge undersøkelsen AutoIndex, som måler hvor fornøyde eierne er med bilmerket sitt.

AutoIndex vurderer hele kundeopplevelsen bilkjøpere har med en bil og et bilmerke. Dette gjør at prisen anses å være en av bransjens mest prestisjefylte, og Lexus er strålende fornøyd etter nok en seier i kåringen der over 8926 norske bilkjøpere ga sin mening.

Totalt viser resultatene en nedgang for de aller fleste bilmerkene i Norge, hvor Lexus derimot har en økning på 1,6 % fra fjorårets allerede høye nivå!

– Dette er en fantastisk anerkjennelse fra våre kunder, og vi ønsker å takke de for nok et år med godt samarbeid. Det å vinne AutoIndex for fjortende året på rad er en bekreftelse på at vårt fokus på kundeopplevelse gir resultater. Våre dedikerte Lexus-medarbeidere gjør alt for å gi kundene våre en unik opplevelse gjennom hele eierskapet, fra første besøk hos forhandler til serviceoppfølginger år etter år. Det er inspirerende at kundene igjen rangerer oss som beste bilmerke på kundetilfredshet, sier Jan Christian Holm, leder for Lexus i Norge.

– Forhandlerne våre har arbeidet systematisk og målrettet for å skape gode minneverdige kundeopplevelser gjennom mange år. De møter kundene i det daglige, og de fortjener heder og ære for det gode arbeidet som er utført, forklarer Holm.

– Hele Toyota-familien er stolte av dette imponerende resultatet, og fungerer som en inspirasjonskilde for hele organisasjonen vår. Samtidig er det gledelig å se at Toyota kommer på andreplass i undersøkelsen, noe som viser at det kontinuerlige arbeidet som gjøres på tvers av organisasjonene fungerer, sier Piotr Pawlak, administrerende direktør i Toyota Norge AS.

Lexus scorer spesielt godt på områder som kjøreglede, serviceopplevelse og lojalitet til merket.

– Denne kåringen og resultatene Lexus oppnår viser stabilitet i en bilindustri preget av raske endringer og omstillinger, samtidig som Lexus selv er i konstant utvikling. Vi har kommet langt på vår reise mot elektrifisering, noe som startet med lanseringen av vår første helelektriske modell RZ. Fremover vil vi utvide vår elektriske modellportefølje. Samtidig fortsetter vårt fokus på kvalitet – både i design, produksjon og unike kundeopplevelser, noe våre kunder verdsetter høyt, sier Holm.

Den helelektriske Lexus-familien har blitt ytterligere utvidet det siste året, og responsen i markedet har vært overveldende positiv. Dette har både tiltrukket nye kunder og styrket lojaliteten hos eksisterende Lexus-eiere:

– Vi opplever en økende interesse for våre elektriske modeller, noe som bekrefter at vi er på rett vei. Vårt mål er å fortsette å levere biler i første klasse, kombinert med en kundeopplevelse i verdenstoppen. Hos Lexus tenker vi at denne kombinasjonen er vår viktigste konkurransefordel – en fordel vi skal fortsette å jobbe med i årene som kommer, avslutter Holm.

Kobling kopiert til utklippstavle