Lexus vokser i et fallende marked – solid februar for premiummerket
Lexus øker mer enn markedet totalt og opplever sterk kontraktsinngang i februar. Spesielt elbilen RZ holder god fart i et utfordrende marked.
Til tross for et fallende marked for D-SUV-segmentet, fortsetter Lexus RZ å prestere godt. Med kun 13 utsalgssteder, markerer Lexus seg som et sterkt alternativ i premiumklassen.
– Vi ser at stadig flere nye kunder finner veien til Lexus. Dette bekrefter at mange har fått med seg vårt fokus på eksepsjonell god kundeservice og kvalitet, sier Jan Christian Holm, daglig leder i Lexus Norge.
I februar lanserte Lexus en spesialutgave av UX 300e, kalt Edition 35, for å markere merkets 35-årsjubileum. Modellen har blitt svært godt mottatt både for kjøp og privatleasing.
– Overgangen til 100 % elektriske modeller gjør oss mer aktuelle enn noensinne i et marked der elektrifisering dominerer, sier Holm.
Toyota Norge som importerer Lexus til Norge ser positivt på utviklingen for sitt premiummerke.
– Lexus’ vekst viser at det er rom for kvalitetsorienterte merker i et konkurransepreget marked. Vi er glade for å se at kundene verdsetter Lexus’ unike kombinasjon av teknologi, komfort og service, sier Piotr Pawlak, administrerende direktør for Toyota Norge.
Med solid kontraktsinngang og økt oppmerksomhet rundt elektriske modeller, ser Lexus og Toyota lyst på fremtiden i det norske bilmarkedet.